Segarkan badan

Semasa dalam pantang, ambil beberapa helai daun sirih dan daun pandan kemudian rebus bersama sedikit halba, bunga cengkih dan garam. Mandi dengan menggunakan air rebusan setiap pagi sehingga ke hari ke-40 selepas bersalin.
petua

Naikkan seri wajah

Bersihkan beberapa ranting daun inai kemudian rebus dengan menggunakan api sederhana sehingga mendidih. Biarkan sejuk dan minum airnya segelas pada waktu pagi dan segelas pada waktu malam. Amalkan dua atau tiga hari seminggu.

Kecutkan rahim

Ambil segenggam daun pegaga dan rebus bersama akarnya. Masukkan bersama pucuk pokok sepagi berdiri. Minum air rebusan tadi selama tiga hari berturut-turut setiap pagi.

Rawatan dalaman

Tumbuk kunyit hidup dan daun inai hingga lumat. Kemudian, perah dan ambil patinya lalu diminum pada waktu pagi. Lakukan selama tiga hari seminggu sepanjang waktu berpantang. Hasilnya, luka anda akan cepat sembuh dan wajah akan lebih berseri.

Tambah susu badan

Ada setengah wanita yang baharu melahirkan anak menghadapi masalah kurang susu badan. Bagi mengatasi masalah ini, ambil daun kucai dan ikan bilis secukupnya dan rebus. Makanlah bersama nasi panas dan amalkan selalu.

Sembuhkan luka bersalin

Luka akibat bersalin sama ada bersalin secara normal ataupun pembedahan boleh disembuhkan segera dengan makan ikan haruan yang dibakar ataupun dibuat sup. Selain itu amalkan makan hempedu ikan haruan setiap hari bersama satu sudu besar madu lebah asli.

Bagaimana produk Lexee membantu ibu bersalin

Feminine Hygiene Wash menggunakan campuran extract daun sireh yang sangat bagus dijadikan anti septik dan menagawal alahan kulit di bahagian luka bersalin.
Tambahan pula Feminine Hygiene Was Lexee tidak menggunakan cecair cucian tetapi mengeluarkan pencucian berbentuk buih atau foam yang mudah dicuci tanpa meninggalkan saki baki cecair sekiranya pembasuhan cucian tidak sempurna. 

Overnight Pad Lexee yang direka khas  untuk menampung cecair sebanya 200ml cecair sangat membantu ibu berpantang mendapat rehat yang secukupnya tanpa merisaukan persalinan tuala wanita. Terapi Ion Negatif sangat membantu mempercepatkan kesembuhan luka bersalin dan mengecutkan rahim.